czwartek, 21 kwietnia 2016

Prezent

Wczoraj dostałam od koleżanki wspaniały prezent - książkę. Książka o stewardesach, czyli coś dla mnie!

lubimyczytac.pl

A jakie było moje zdumienie gdy zobaczyłam to:

Moja książka jest wymieniona w bibliografii! Musiałam sobie to podkreślić!

Przy kawie i ogromnym torcie czekoladowo - malinowym zastanawiałyśmy się wspólnie w jakim kontekście autorka wykorzystała moją książkę. Reportaż Anny Sulińskiej opisuje czasy PRLu, moja to wspomnienia z czasów obecnych z latania na Bliskim Wschodzie. Tak czy siak, czuję się zaszczycona.

Od razu po powrocie do domu wzięłam się do czytania i nie mogłam się oderwać. Jest to świetnie napisana historia tego zawodu w Polsce. Autorka spotkała się z wieloma eks -stewardesami, dzięki czemu w książce jest sporo anegdot. Moja ulubiona (jestem w połowie): w latach 60-tych szefowa pokładu miała w zwyczaju sprawdzać, czy w zimie dziewczyny na lot ubrały ciepłe majtki!

A oto mój stosik  - "lotniczy".

Zaraz zasiadam do dalszej lektury. Już teraz serdecznie polecam "Wniebowzięte".

9 komentarzy:

  1. Bardzo się ciesze, że się podoba, dzięki za przemiły dzień, pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podoba! To ja dziękuję i do zobaczenia!

      Usuń
  2. Pewnie nie masz czasu na telewizję, ale ostatnio na Discovery Channel leci taki program "Operacja Lot" o kulisach pracy ludzi na lotnisku Chopina i w niedzielę będzie powtórka 3 odcinka..w każdym odcinku pokazują jak młodzi adepci przygotowują się do ról stewarda i stewardesy m.in..:) Mega ciekawy program!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO nie wiedziałam! Super dziękuję. Poszukam w internecie, bo nie mam tego kanału. :)

      Usuń
  3. A ja właśnie całkiem niedawno przeczytałam "Etat w chmurach" i mam apetyt na więcej książek o tym zawodzie :) Czy te na zdjęciu są godne uwagi? Którą polecasz najbardziej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wniebowzięte" to bardzo dobry reportaż - sporo anegdot, ale też faktów o historii lotnictwa w Polsce. To nie jest do końca książka o współczesnym zawodzie stewardessy. "Air Babylon" to opowieść o całym lotnisku, nie tylko o pracy w samolocie. I jest to historia wymyślona, ale dobrze się czyta. "Coffee, Tea or Me", czy też "Air Confidential" są to historie z życia wzięte załogi pokładowej - moim zdaniem są przerysowane i sporo jest tam przekłamania, ale jest wesoło.
      Jeżeli interesuje Cię historia zawodu to "Wniebowzięte", jeżeli chcesz się pośmiać to "Air Confidential".

      Usuń
    2. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

      Usuń
  4. Ja również chętnie sięgnę po książki z tej tematyki, bo zawód stewardesy znam tylko od strony pasażera. Ciekawa jestem jak to wygląda z drugiej strony. Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń